Followers

Wednesday, April 15, 2009

Elaun anak oku..


Sebulan Rm150 untuk seorang anak
Diberi setiap 3bulan sekali oleh pihak JKM
dari jumlah itu ditolak:

makan di sekolah Rm40 sebulan
1minggu 4hari sekolah
sebulan lebih kurang 17-18 hari ke sekolah
yuran Rm20 sebulan
kos pengangkutan Rm100 sebulan

(...aku mempunyai 2orang anak oku....cuba kirakan...)


Hari ini aku menerima sejumlah wang Rm660 dari pihak sekolah(JKM)
Sepatutnya dari awal bulan Mac dah dapat,tapi tak tahu la macamana boleh lewat dapat.Mungkin aku dan pihak2 yang tertentu saja yang tahu....
Anyway syukur kepada Allah yang tak terhingga di atas rezeki yang diberikan untuk anak2 teristimewa seperti anak2 aku...

...dari sejumlah wang itu aku ambil sedikit untuk bagikan pada anak aku yang sorang tu...Afiff.Konon2 saguhati ataupun macam upah la gitu...sebab dia ni rajin sikit menjaga adik dan kakak nya yang oku tu.Masa aku hulurkan duit itu padanya,dia tanya duit apa...aku kata duit upah jaga Billa."banyak ni, tak payah laaa"(terperanjat gak aku,bio betul budak ni..)...tak tau la aku samada Afiff ni buat2 tak nak atau memang dia ikhlas...

4 comments:

anatahir48 said...

Syukur Leyza, dpt anak cam afiff tu..tak baik ko curiga keikhlasan dia...Moga ko dpt membesarkan anak2 dgn sempurna, inshaallah...

kak ina kl said...

salam leyza...alhamdulliah..ada jugak rezeki untuk anak kamu berdua tu..

anatahir48 said...

Leyza, msjbox ko dah expired tu..kalau nak yg free punya ko guna shoutmix chat atau cbox (mcm aku punya)

Bila nk update en3 baru..takkan bz kot..hehe

umi_e said...

leyza... bersyukur kerana ada anak seperti affif yang boleh diharapkan untuk menjaga kakak dan adiknya... semoga affif akan terus rasa bertanggungjawab ke atas sdranya itu :)